Esküvői szertartás a gyakorlatban.

Az esküvő egyik legfontosabb eseménye a polgári szertartás, ami mindig több kérdőjeles pontot tartalmaz a leendő házaspárok szemszögéből nézve.
Ebben a cikkben leírjuk, hogyan zajlik egy külsős helyszíni ceremónia, amikor a helyi anyakönyvvezető vagy egy választott szertartásvezető kijön az esküvő helyszínére.

Adott településen a helyi önkormányzat anyakönyvvezetője tarthatja kizárólag a hivatalos polgári szertartást,

Ő regisztrálja és adja át a házasságkötési anyakönyvi kivonatot.
A szertartásvezető – mint megbízott személy- csakis nem hivatalos esketést vezényelhet le. Ebben az esetben általában a párok elmennek előtte egy hétköznapi napon tanúikkal a házasságkötő terembe és a hivatalos esketésen átesnek. A szertartásvezető a kinti helyszínen így már egy sokkal kötetlenebb, a pár igényeihez, és kéréseihez igazított, tartalmasabb szertartást bonyolít le.
Ez abban az esetben szokott előfordulni például: amikor az anyakönyvvezető az adott napon már nem tud több esküvőt vállalni, vagy kiesik a helyszín és oda már nem vonulhat ki. Esetleg a pár egy átlagostól eltérő, hosszabb, személyesebb szövegezést szeretne.

Az elsőként felmerülő kérdés: milyen és hány zenét kell választanunk?
Mindig el szoktuk mondani, hogy akkor lesz igazán változatos, emlékezetes és szép a ceremónia ha a különböző események nem csak a szöveggel, hanem a pillanathoz illő aláfestő zenével is el vannak választva.
Fontos szabály, hogy ha a szertartásvezető beszéde alá szeretnénk halk zenei aláfestést, ahhoz lehetőleg instrumentális, azaz ének nélküli verziókat válasszunk.
Minden kedvenc stílus megtalálható hegedű, zongora, gitár átdolgozásában.
Amikor bevonulás, aláírás, gyűrűhúzás zajlik és nem beszél a szertartásvezető, ott mehetnek az éneklős, sima rádió verziók.

Hány db zenét érdemes választani:

1. Bevonuló – koszorúslányok, menyasszony. Itt igény szerint egyeztetni a vőlegénnyel, hogy     szeretne-e Ő is bevonulni.
2. Köszöntő beszéd aláfestő zene.
3. Gyűrűhúzó
4. Aláíró
5. Gyertyagyújtás, homoköntés, egyéb események
6. Szülőköszöntő
7. Pezsgőzéshez vidámabb
8. Esetleg kivonuló, gratuláció

A zenék időbeni hosszával nem kell foglalkozni, mert azt az adott események végénél és kezdeténél mi indítjuk, halkítjuk.
Általában másfél perc szokott szólni egy adott zeneszámból.
Maga a ceremónia is összesen 18-20 perc.
Természetesen manapság semmi nincs röghöz kötve, így volt már olyan pár aki egy darab zenét kért, hogy végig menjen mert nem akarja bonyolítani, illetve olyan is aki 3 eseményen kívül csöndet szeretett volna.
Tehát esküvői dj-ként mi csak elmondunk és javasolunk lehetőségeket egy személyes találkozón, ami alapján a párnak könnyebb a saját ízlésükhöz igazítani a kéréseket.
A minőségi kivitelezéshez elengedhetetlen a profi mobilhangosítás a szükséges kiegészítőkkel, ami már sokszor vendégérkezéstől kezdve a szertartás utáni fotózás alatt is folyamatosan szolgáltatja a háttérzenét.
Egy munkájára igényes zeneszolgáltató kipakol külön erre a célra használt hangfalat, zenekari keverőt, zenelejátszó eszközt, állványon elhelyezett mikrofont a szertartásvezető részére. Így minden vendég érthetően és tisztán hallja az eseményt. Szükség esetén rögzítésre alkalmas audió jelet ad a videósnak.
Az esküvőnek ez egy messze nem elhanyagolható része, ennek igen is komoly tétje van.
Hiszen gondoljunk bele milyen kellemetlen ha kihagy a mikrofon, nem érthetőek a beszédek, nem indul el vagy túl hangos a zenei felkeverés.
Tehát ezen időszakban is a tapasztalt szolgáltatók figyelnek egymásra, összedolgoznak, megbeszélik már a beszerelés előtt, hogy a technikai eszközök elhelyezése hol nem fogja zavarni a tökéletes fotó, videó elkészítését stb.
Sok esetben, ha technikai segítővel érkezünk az azért is hasznos, mert az átmegy a vendégek mögé a túloldalra és onnan összehangolva állítjuk be az arányokat.
Nálunk a cél, hogy a vendégek a megható pillanatokat örömkönnyeikkel zárják az emlékeik közé.